Data Wydarzenia:

22 maja 2020

Czas Wydarzenia:

10:00 - 17:00

Miejsce Wydarzenia:


Szkolenie Online

Jedyny tego typu kurs na rynku!

 

Opinie uczestników poprzednich edycji:

„Bardzo dobre szkolenie merytorycznie, dużo praktycznych podpowiedzi użytecznych w codziennej praktyce” dr Halina Matysiak

„Duże doświadczenie wykładowcy, praktyczne podejście” dr Beata Bil

„Świetne szkolenie, doskonale poprowadzone i zorganizowane” dr Marcin Nitka

„Materiały szkoleniowe pozwoliły na bezstresowe uczestnictwo w wykładzie i zachowanie niezbędnych informacji. Wysoka wartość merytoryczna i zakres wiedzy dra Okońskiego. Dziękuję” dr Sylwia Kizło

 

Głosy środowiska:

„Kiedyś pacjent przychodził po jedną koronę, teraz jest sytuacja zgoła odmienna, wielu chciałoby odbudowę protetyczną. (…) Mam wielu pacjentów z zaburzeniami okluzyjnymi”.

„ Na rynku są szkolenia, podczas których prowadzący przedstawia najlepszy wariant… W rzeczywistości pacjenta często nie stać na najlepszy a jednocześnie najdroższy wariant leczenia, dlatego chciałbym poznać co najmniej dwa rozwiązania: najlepsze (często najdroższe) i drugie tańsze”.

„(…) Ma być implant, pacjenta na to nie stać i to psuje mi cały tok zaplanowanego leczenia”.

 

Czy Ty również, jak wielu praktyków:

masz pacjentów, u których zaplanowanie leczenia protetycznego nastręcza trudności ze względu na występujące zaburzenia oraz kompleksowość rekonstrukcji? 

pragniesz poznać kilka różnych rozwiązań do danej sytuacji klinicznej, uwzględniających warunki podłoża protetycznego pacjenta, ale także jego możliwości finansowe?

 

W odpowiedzi na powyżej wspomniane potrzeby oraz liczne nurtujące lekarzy pytania: „jak zaplanować leczenie?”, „jaki rodzaj rekonstrukcji protetycznych zastosować?”, „które zęby usunąć a które zostawić?”, „czy wykonać mosty czy odbudowę protetyczną na implantach?” i wiele innych powstało wyjątkowe szkolenie, autorski kurs, na którym nie może Ciebie zabraknąć. Zapraszamy!

 

Wszystkie zdjęcia kliniczne znajdujące się w niniejszej ofercie kursu są chronione prawami autorskimi i stanowią wyłączną własność ich autora – dra n. med. Piotra Okońskiego. Zabrania się ich kopiowania, rozpowszechniania, reprodukowania i/lub modyfikowania bez jego zgody.

Uwaga! Tylko dla uczestników kursu!

5 trudnych przypadków klinicznych ↔ 10 alternatywnych planów leczenia

 

Dr n. med. Piotr Okoński zaprezentuje 5 problematycznych, szczegółowo udokumentowanych przypadków klinicznych:

  • budzących trudności decyzyjne,
  • często spotykanych w codziennej praktyce stomatologicznej.

Do każdej sytuacji klinicznej przedstawi i szczegółowo omówi alternatywne sposoby planowania leczenia protetycznego uwzględniające:

  • aspekty kliniczne,
  • zasobność portfela pacjenta.

Poznaj tok myślenia i tok planowania eksperta!

 

Poznaj odpowiedzi na nurtujące lekarzy pytania:

 

Jak zaplanować zabieg kompleksowego leczenia protetycznego w trudnej sytuacji klinicznej, by uzyskać wysoką odporność zużyciową uzupełnień protetycznych oraz trwałe przywrócenie funkcji w układzie stomatognatycznym?

Jaki rodzaj rekonstrukcji protetycznych zastosować?

Jakie decyzje kliniczne podjąć w przypadku pacjenta, którego nie stać na drogie rozwiązania?

W jaki sposób sprawdzić czy pacjent wymaga przebudowy zwarcia i leczenia naprawczego?

W którym momencie, zależnie od zaburzonych warunków zwarciowych, zdecydować się na odbudowę całego łuku, a kiedy wykonać np. pojedynczą koronę lub pojedyncze wypełnienie? Jakie kryteria przyjąć do podjęcia takiej decyzji?

Jak przywrócić pacjentowi prawidłową wysokość zwarcia?

Jak dobrać materiał do pacjenta z dużymi siłami zgryzowymi? Którą ceramikę zastosować na przednie zęby, a którą na boczne?

Jak ocenić ryzyko w leczeniu protetycznym, by uniknąć niepowodzeń?

Czy można łączyć zęby z implantami w jednej rekonstrukcji?

Jak unikać błędów w pracy z protezami całkowitymi typu overdenture wspartymi o uzupełnienia resztkowe i wszczepy śródkostne?

 

Program kursu:

 

1. Ocena sytuacji klinicznej pacjenta.

  • Analiza trudnych przypadków klinicznych.
  • Pojedyncza korona czy odbudowa całego łuku?
  • Sytuacje graniczne i alternatywne plany leczenia.
  • Modele orientacyjne z gipsu czy skany wewnątrzustne?
  • Dokumentacja zdjęciowa – profesjonalny aparat fotograficzny w gabinecie stomatologicznym.
  • CBCT – tomografia komputerowa o wiązce stożkowej w planowaniu leczenia stomatologicznego.

2. Określenie potrzeb i oczekiwań pacjenta.

  • Uzupełnienia stałe czy ruchome?
  • Zęby naturalne czy białe – naturalnie!?
  • Motywacja pacjenta do podjęcia leczenia odtwórczego.
  • Czy zawsze podejmować się leczenia w warunkach zaburzenia zwarciowego?
  • Ocena ryzyka w leczeniu protetycznym, czyli jak unikać niepowodzeń i uczyć się na błędach innych.

3. Analiza okluzji statycznej i dynamicznej.

  • Kontrola warunków zwarciowych w zwarciu nawykowym.
  • Zgodność relacji centralnej ze zwarciem nawykowym pacjenta.
  • Kiedy należy podjąć leczenie naprawcze?
  • Odbudowa prowadzenia kłowego i siecznego – pierwsza pomoc dla zabezpieczenia funkcji stawu skroniowo-żuchwowego.

4. Rejestracja relacji centralnej – podstawą prawidłowej rekonstrukcji zwarcia.

  • Różne definicje jeden cel.
  • Koperta Posselta i wykres łuku gotyckiego – przewidywalny i jednoznaczny sposób na ustalenie zwarcia.

5. Określenie i pomiar wysokości zwarcia.

  • Pomiar i rejestracja wysokości spoczynkowej.
  • Podniesienie czy przywrócenie prawidłowej wysokości zwarcia. Jedno czy wieloetapowe?

6. Zastosowanie łuku twarzowego i artykulatora w rekonstrukcji łuków zębowych.

  • Rejestracja relacji górnego łuku do osi zawiasowej.
  • Dlaczego wartości średnie to za mało?
  • Programowanie łuku twarzowego i artykulatora na płaszczyznę Campera podstawą sukcesu w komunikacji lekarz – technik.
  • Wykorzystanie łuku twarzowego od planowania do realizacji leczenia w odcinku przednim i bocznym.

7. Postępowanie kliniczne u pacjentów z zaburzeniami zwarcia.

  • Etapy leczenia odtwórczego.
  • Wyrównanie płaszczyzny okluzji.
  • Odbudowa tymczasowa dla adaptacji pacjenta do nowych warunków zwarciowych.
  • Odbudowa długoczasowa – decyzje kliniczne i ekonomiczne.

8. Dobór materiału ceramicznego.

  • Estetyka czy wytrzymałość mechaniczna?
  • Wpływ uzupełnień metalowo-ceramicznych na stan przyzębia.
  • Odbudowa braków w odcinku estetycznym i w rejonie o dużych obciążeniach okluzyjnych.
  • Jak unikać niepowodzeń związanych z odpryskiwaniem ceramiki licującej.
  • Konstrukcje pełnokonturowe – ciekawa alternatywa czy przyszłość protetyki stomatologicznej.
  • System ceramiczny e.max – komfort planowania i realizacji leczenia protetycznego.
  • Dwukrzemian litu i tlenek cyrkonu – wskazania i przeciwwskazania.

9. Zastosowanie wszczepów jako alternatywa dla uzupełnień ruchomych – motywacja dla pacjenta.

  • Ile warte jest dla pacjenta bezpowrotne oszlifowanie zęba filarowego?
  • Mikrochirurgia implanto-protetyczna zachętą do leczenia dla pacjentów z fobią dentystyczną.
  • Implanty w codziennej praktyce każdego gabinetu.
  • Czy można łączyć zęby z implantami?

10. Protezy całkowite typu overdenturewsparte o uzupełnienie resztkowe i wszczepy śródkostne – proste i ekonomiczne rozwiązanie dla poprawy retencji rozległych uzupełnień ruchomych.

  • Planowanie zaczepów retencyjnych.
  • Preparacja korzeni zębów.
  • Wykonawstwo laboratoryjne zaczepów kulowych.
  • Jak unikać błędów?
  • Dolna proteza całkowita typu OVD wsparta o dwa implanty – leczeniem z wyboru w przypadku pacjentów bezzębnych – standard do którego powinniśmy dążyć.

 

Prowadzący: dr n. med. Piotr Okoński

 

Jego wiedza, 23-letnie doświadczenie gabinetowe oraz ogromna otwartość na przekazywanie uczestnikom swoich autorskich metod i trików gwarantują Tobie najwyższy poziom szkolenia!

Absolwent Oddziału Stomatologii Warszawskiej Akademii Medycznej. W 1995 roku rozpoczął pracę w Katedrze Protetyki Stomatologicznej Instytutu Stomatologii Akademii Medycznej w Warszawie. W roku 2001 uzyskał specjalizację ze stomatologii ogólnej. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji z zakresu stomatologii zachowawczej, protetyki stomatologicznej oraz implantologii, które ukazały się drukiem w fachowych periodykach krajowych i zagranicznych. Autor wielu prezentacji naukowych i wykładów dotyczących stosowania materiałów ceramicznych, wszczepów śródkostnych oraz konwencjonalnych metod klinicznych w protetyce stomatologicznej, wygłaszanych na krajowych i międzynarodowych kongresach stomatologicznych. W latach 1998 – 1999 w ramach programu Tempus, uczestniczył w kursach implantologicznych w Szwecji i Belgii, dotyczących zastosowania śródkostnych wszczepów stomatologicznych w leczeniu protetycznym. W roku 2005 uzyskał tytuł doktora nauk medycznych na podstawie pracy pt. „Ocena wyników leczenia bezzębnej żuchwy z zastosowaniem protez całkowitych typu overdenture wspartych o wszczepy śródkostne.” Praca ta uzyskała wyróżnienie. W 2006 roku otrzymał nagrodę naukową trzeciego stopnia Rektora Akademii Medycznej w Warszawie. Również w 2006 roku uzyskał tytuł specjalisty w zakresie Protetyki Stomatologicznej. W roku 2008 jako „invited speaker” wygłosił referat na międzynarodowym Kongresie Implantologicznym EAO w Warszawie na temat opieki poleczniczej w grupie pacjentów leczonych z zastosowaniem wszczepów śródkostnych. Kilkukrotnie był wyróżniany nagrodą dydaktyczną Rektora Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Obecnie prowadzi liczne szkolenia praktyczne oraz wykłady z zakresu protetyki stomatologicznej, dotyczące preparacji zębów pod uzupełnienia ceramiczne, okluzji oraz implantologii. Zajmuje się również rozwijaniem i prezentowaniem możliwości technologii cyfrowych w leczeniu stomatologicznym. Jest właścicielem specjalistycznej praktyki stomatologicznej, w której zajmuje się kompleksowym leczeniem implanto-protetycznym pacjentów z zaburzeniami zwarcia.

 

W ramach zakupionego kursu online otrzymasz:

  • Gwarancję uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez cenionego specjalistę dra n. med. Piotra Okońskiego.
  • Co ważne – szkolenie odbędzie się na żywo w dniu 22 maja, co zagwarantuje Tobie kontakt i interakcję z prowadzącym, możliwość zadawania pytań za pośrednictwem czatu, na które dr Okoński będzie na bieżąco odpowiadać. To także doskonała okazja do wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami szkolenia.
  • Prosty instruktaż jak krok po kroku wziąć udział w naszym webinarze. My ze swej strony zapewniamy dobrą jakość przekazu w trosce o Twój komfort podczas szkolenia.
  • WARTOŚCIOWE MATERIAŁY SZKOLENIOWE ZAWIERAJĄCE DRUK SLAJDÓW Z PREZENTACJI dra Okońskiego wraz Z UDOKUMENTOWANYMI PRZYPADKAMI KLINICZNYMI. Umożliwią Tobie zarówno sprawne sporządzenie notatek, jak również zachowanie niezbędnych informacji. Materiały zostaną dostarczone Tobie przed szkoleniem na wskazany adres pocztowy.
  • Drukowany certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu, zdobycie wiedzy oraz rozwój kompetencji. Na certyfikacie nie widnieje informacja o trybie prowadzonych zajęć.

Koszt uczestnictwa:

Cena regularna (za uczestnictwo 1 osoby) – 990zł brutto.

PRZEDSPRZEDAŻ! Cena promocyjna 690 zł brutto!

 

690zł brutto
"Wydarzenie przeterminowane"

Warunki uczestnictwa:

  1. Warunkiem skutecznej rejestracji w Szkoleniu jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszenia lub potwierdzenie zgłoszenia w rozmowie telefonicznej z przedstawicielem Medical Mentor oraz dokonanie płatności za udział w Szkoleniu w terminie krótszym niż 5 dni przez terminem Szkolenia. Wykonanie tylko jednej z tych czynności nie jest wystarczające do skutecznej rezerwacji miejsca na Szkoleniu.
  2. Liczba Uczestników Szkolenia jest ograniczona. O wpisie na listę Uczestników Szkolenia decyduje kolejność wpłat kwoty wymaganej przez Usługodawcę.
  3. Zawarcie wiążącej umowy między Zamawiającym a Medical Mentor następuje w momencie dokonania przez Usługodawcę potwierdzenia uczestnictwa w Szkoleniu drogą mailową, co nastąpi w ciągu maksymalnie 72 godzin od momentu dokonanej rejestracji (zgłoszenia oraz dokonania płatności).
  4. Zamawiający ma prawo do rezygnacji z udziału w Szkoleniu w formie pisemnej. Jeśli dokona tego nie później niż 14 dni kalendarzowych przed terminem Szkolenia, wówczas nie ponosi żadnych konsekwencji finansowych.
  5. Jeśli Uczestnik nie przybędzie na szkolenie i nie poinformuje Usługodawcy o swojej nieobecności w Szkoleniu (z zachowaniem terminu złożenia rezygnacji) lub odwoła obecność po terminie rezygnacji, czyli w terminie krótszym niż 14 dni przed terminem Szkolenia, wówczas Usługodawcy przysługuje należność za Szkolenie w pełnej wysokości.